Cookie.

På acando.no benytter vi cookies for at din opplevelse skal bli så god som mulig. Du kan lese mer om personvernerklæringen her →

    Helping retails stay ahead of the multichannel

    Din kunde forventer nye og forbedrede kjøpsopplevelser. Og kravene forandres kontinuerlig. Vi hjelper deg med å forbli relevant.

    I en økende grader gjelder det å kunne levere fullstendig individualiserte kjøpsopplevelser.

    Vi vil at norsk retail skal være en pioner i forhold til å gi sine kunder det de ønsker, når de ønsker det. Personaliserte og relevante tilbud, enkle betalinger, fleksible leveranser og ukompliserte returer. Både gjennom fysiske og digitale kanaler – selvfølgelig.

    Vi forstår kundenes kjøps- og bruksmekanismer og hva som gjør at dine kunder returnerer varer. Vi konstruerer kjøpsløsninger for B2C- og B2B-handel på flere plattformer. I tillegg implementerer vi virksomhetssystemer og optimerer varestrømmen for å håndtere flere typer kanaler for kommunikasjon, handel og leveranser. Systemer og strømmer eksisterer i et symbiotisk forhold, og vår styrke er forståelsen for dere helhetlige sammenheng, både for kunden og i det faglige.

    Hva behøver du hjelp med?

    Acando har 150 konsulenter spesialisert innenfor retail. Vi har eksperter med bred og dyp kompetanse innen bransjen, hvilket gjør at vi kan hjelpe bedrifter med omfattende transformasjonsprosjekter som berører flere områder av virksomheten.

    Nye kundekrav krever ny kompetanse

    Nora er 34 år og bor utenfor byen sammen med sin mann og to barn. Hun jobber som arkitekt i byen og liker å sykle til jobb, men tross for at våren nærmer seg med stormskritt så har hun ikke funnet tid til å levere sin slitne sykkel til reparasjon rundt hjørnet.

    Bevissthet

    Nora surfer rundt på Facebook hvor hun finner noen videoer som viser hvor enkelt det er å fikse sykkelen selv. Hun bestemmer å ta saken i sine egne hender. Via Google finner hun hjemmesiden til en leverandør, spesifiserer sin sykkelmodell og får forslag til passende reservedeler.

    • Når du frem til dine kunder med relevant og inspirerende innhold?
    • Er din hjemmeside integrert med ditt produkthåndteringssystem?

    Kjøp

    Det står at butikken som selger reservedelene ligger nær Noras kontor og hun svinger innom senere i uken for å kunne stille et par spørsmål til personalet. Når leverandøren demonstrerte hvordan hun bør foreta monteringen, hjelper han Nora med å legge inn en bestilling i deres nettbutikk – begge deler skjer via hans iPad. Nora får også hjelp til å velge den leveransemetoden som passer henne best.

    • Har ditt butikkpersonale mulighet til å legge in bestillinger på vegne av kunden?
    • Tilbyr din nettbutikk et mangfold av leveranseformer i tillegg til detaljert informasjon om de ulike formene?

    Betaling

    Nora vil selv kunne velge hvordan hun skal betale og ikke være låst til en metode. I dette tilfellet velger hun faktura.

    • Kan ditt butikkpersonale enkelt hente frem kredittinformasjon om kunden og generere en faktura?
    • Er alle de relevante betalingsløsningene enkelt tilrettelagt for kunden i nettbutikken?

    Leveranse

    Nora kunne velge mellom flere ulike leveranseformer og ettersom hun ikke kan komme tilbake til butikken før stengetid, så velger hun å få produktene levert i hjem samtidig med matvarene som skal leveres dagen etter.

    • Kan ditt forsyningssystem håndtere raske leveranser?
    • Samarbeider du med andre foretak for å kunne tilby kundene den leveranseform de ønsker?
    • Ser du på leveranseform og -gjennomføring som et viktig kontaktpunkt for å skape gode kundeopplevelser?