Hopp til innhold Hopp til hoved meny Hopp til Søk


Breadcrumbs:

[Norges Handelsorganisasjon] Fremtidsrettet Microsoft IT-løsning

NHO har etablert en moderne og fremtidsrettet IT-løsning basert på standard løsninger fra Microsoft og har i dag ca 800 brukere av løsningen, som gjør den til en av Norges største samhandlingsløsninger.

Bakgrunn

NHO stod foran et veivalg om å fortsette videreutvikling og forvaltning av sine interne egenutviklede støttesystemer for medlemshåndtering eller basere dette på en standard produktportefølje. Tilgang på kompetanse var en kritisk faktor.

Om Prosjektet

NHO valgte å bytte ut sin IT-plattform og standardiserer nå på en produktportefølje fra Microsoft og valgte Acando som samarbeidspartner. Det er definert en fullstendig plattform for NHO bestående av Microsoft Dynamics CRM, SharePoint 2010 og Dynamics AX. Utskiftningen gjennomføres i et fasedelt program hvor Acando bidrar med prosjektledelse, testledelse og kompetanseoverføring i tillegg til konfigurasjon og utvikling av integrasjoner mellom ny og gammel plattform i en overgangsfase.

Dynamics CRM benyttes som ny løsning for medlemsregister

I CRM er det definert prosesser for bl.a. medlemshåndtering, tariff, innmelding av årsoppgave, rådgiving og kurs. SharePoint 2010 utnyttes som den nye plattformen for samhandling. Løsningen dekker flere spesialtilpassede arbeidsrom, som for eksempel samhandlingsrom og styrerom. I tillegg er det laget egne portaler for den enkelte forening. Dokumentbibliotekene er forbedret med løsninger for pdf-arkivering, samt utstrakt bruk av metadata og innholdstyper og maler. Brukergrensesnittet for konfigurering/oppsett av tilgangskontroll og rettigheter er utvidet, og etableringen av nye nettsteder er dialogbasert og tilgjengelig for alle brukere. NHO vil bruke løsningen som sitt dokumentarkiv. Løsningen inkluderer My Site og eksterne brukere kan koble seg til systemet. AX benyttes for å fakturere medlemmer for årsavgift og andre tjenester.


[Norges Handelsorganisasjon] Fremtidsrettet Microsoft IT-løsning

Kontakt

Snorre Meland

Snorre Meland
Direktør Digital Consulting & Solutions
+47 928 44 993
snorre.meland@acando.no



Se andre referanser


ous_320x130.png

Portalløsning for helsesektoren

Virksomhetsportal, Avviksløsning, Søk

oslokommune_320x130.png

Fokus på prosess- & kunnskapsstøtte

Saksbehandling, Prosesstøtte

vegvesen_320x130.png

Integrasjon & arkitekturarbeid

Rådgivning, Arkitektur

nav_320x130.png

Spisskompetanse innen arkitektur

Rådgivning, Arkitektur

finn_320x130.png

Intern og sosial samhandlingsløsning

Intranett, Samhandling, Mobil

monster_320x130.png

Moderne & fleksibelt sosialt intranett

Intranett, Samhandling, Mobil

gard_320x130.png

Oracle Fusion Middleware

Trippelnett, 
Oracle SOA Suite

nsf_320x130.png

SOA til forbedring av arbeidsprosesser

Trippelnett, Mobil, Søknadsbehandling

nox_320x130.png

Søknads- og saksbehandling

Saksbehandling, Prosesstøtte

Trelleborg_logo.png

ERP rådgivning

Microsoft Dynamics AX2009, prosjektledelse, ERP